10 KORAKOV DO UČNEGA USPEHA
PRI IZOBRAŽEVANJU NA DALJAVO

DRAGI UČENCI in DIJAKI, lep pozdrav vsem!

Vsi smo se čez noč znašli v izjemni situaciji. Nismo si tega želeli, nismo predvidevali takšne sedanjosti. Verjamem, da je tudi vam težko in da se ne počutite najbolje v teh čudnih časih, ki nam jih je prinesel koronavirus. Šola, navadno že v normalnih razmerah, večini šolarjev ni najbolj zaželena in priljubljena. Kaj šele v izrednih razmerah, ko se je preselila v vaše domove.

Verjamem, da bomo močnejši od virusa in da ga bomo s skupnimi ukrepi in upoštevanjem le-teh tudi premagali. Do takrat pa moramo premagovati vsak dan posebej in vsak na svojem domu.

Učitelji vam pridejo naproti po nekoliko drugačnih poteh, kot ste jih vajeni. Slišite, vidite jih le na ekranih in vaši odnosi so postali le virtualni. Gotovo ste že do sedaj ugotovili, da živih stikov in medsebojnih odnosov z vrstniki, učitelji, profesorji ne more nič nadomestiti. Nobena, še tako sodobna in dobra tehnologija ne. So pa res ekrani postali sedaj v veliko pomoč.  Kako čudno – kar naenkrat vas učitelji in starši spodbujajo in preganjajo, da sedete za računalnik in za ekranom vztrajate ure in ure. Tem spodbudam se verjetno niti ne bi preveč upirali, če vas ne bi preganjali k učenju.

Da bi vam učenje in izobraževanje na daljavo postalo čim lažje in da bi se ga lotili s s čim boljšo voljo, vam ZAUPAM 10 KORAKOV, ki vas bodo zagotovo popeljali do uspešnih zaključkov, pa še dobro voljo in veselje ob končanem delu boste občutili.

Spodbujam vas, da upoštevate vse korake.

Vsaka pot pa se začne s prvim korakom…

Če boste upoštevali vseh10 točk, je USPEH zagotovljen. Preverjeno. Lahko pa preverite tudi sami.

SREČNO in OSTANIMO ZDRAVI!

Mateja Petric,
Posvetovalnica za učence in starše Novo mesto

10 KORAKOV DO UČNEGA USPEHA
PRI IZOBRAŽEVANJU NA DALJAVO

(SAMO)DISCIPLINA

Samo od vas je odvisno, kako boste pristopili k delu za šolo, kako se boste spodbujali, kako boste verjeli vase in rezultate truda, ki ga boste vložili v delo. Bodite sami svoj “gospodar”.

SAMOPODOBA

Zaupajte vase in verjemite v svoje sposobnosti. Vsak stopa po lastni poti učenja in vsak ima svoj tempo učenja. S tem ni nič narobe. Samo dovolite, si, da ostajate to, kar ste, sledite sebi in se spodbujate k delu, ki terja ČAS, TRUD in DOBRO VOLJO. Ne pozabite se pohvaliti za vsak najmanjši uspeh in vsako opravljeno delo. Ne potrebujete nikogar, ki bi vas ves čas opazoval, nadzoroval in hvalil. Vse to lahko naredite sami. Zazrite se v ogledalo in si povejte, da ste zmagovalci in da zmorete.

SPODBUJANJE

Nikoli, res nikoli ne odnehajte ob prvi oviri. Vključite svoj notranji govor in si povejte, da bo šlo in da zmorete, kot ste zmogli že tolikokrat doslej. Morda le z malo več časa in truda. Vzemite si čas, ko vam je težko. Globoko vdihnite in pojejte jabolko, popijte čaj, sok. Potem pa se vrnite k delu. Vsebina, pri kateri se vam je zataknilo, bo po krajšem odmoru videte drugače.

SAMOSTOJNOST

Najprej poskusite svoje učne obveznosti narediti sami. Preberite navodila, razmislite o njih, predvidite pot reševanja nalog, problemov. Potem pa se podajte na to pot in poskušajte, vadite, radirajte… znova in znova… vse dokler ne boste zagledali cilja in ga na koncu tudi dosegli. Če po mnogih poskusih cilj še vedno ne bo viden, pa le vprašajte učitelja, starša, sošolca za nasvet, pomoč in morebitno dodatno navodilo in pojasnilo. Naj vas ne bo sram priznati, da vam nekaj ne gre in da se vam je pri učenju zataknilo. To se dogaja vsem.

ODMORI in PROSTI ČAS

Ne pozabite na potrebne in dragocene odmore med opravljanjem posameznih dejavnosti. Le ti naj bodo kratki (5-10 minut), ne v sedeči obliki (kajti sedenja je že tako dovolj in preveč) in ne ob gledanju v ekran. Vstanite, naredite nekaj gibov, popijte dovolj tekočine, ugriznite v sladko jabolko ali pojejte košček čokolade.

ORGANIZACIJA in DOMAČI URNIK

Vsak dan posebej skušajte planirati svoje obveznosti. Izdelajte si domači urnik, ki je lahko podoben šolskemu, le upoštevajte ure in čas skozi ves dan. Vzpostavite nek red, rutino, pravila, ki lahko veljajo za vsak dan. RED nudi varnost, RUTINA spodbuja k samodisciplini, PRAVILA pa so zato, da se jih držimo in da nas priganjajo k delu.

MOTIVACIJA

Včasih boste imeli boljši, drugič slabši dan. Tudi, kadar gre težko in se vam kje “zatakne”, ne izgubite volje in poguma za naprej. Raje pomislite, kaj lahko naredite, na koga se lahko obrnete in pri kom oz. kje lahko poiščete pomoč, nasvet. Ne pozabite na sošolce, učitelje, starše, sorodnike, prijatelje. Včasih pa niti ne potrebujete nikogar. Le vztrajati je potrebno. Vedno se bo našla rešitev, če le jo boste iskati.

.

CILJI

“Kdor nima cilja, se mu ni treba bati, da bi kam prišel”, pravi pregovor. Vi pa gotovo imate cilj in nikoli ne pozabite na to, kakšen in kaj je vaš CILJ.  Samo pogumno in proti njemu. Včasih naravnost, včasih po “ovinkih” in morda daljši poti. Pot niti ni tako pomembna. Pomemben je CILJ. Ne pozabite pa si postaviti cilje, ki so realni in jih zmorete doseči. Ni potrebno vseh obveznosti vedno opraviti z odliko, tudi zadostno opravljene obveznosti so zadovoljive, seveda, če se za njih potrudite. Brez muje, pa se še čevelj ne obuje.

VZTRAJNOST

Nikoli ne obupajte. Bodite trmasti, kar sicer ni lepa lastnost ljudi, pri učenju pa je trmoglavost zaželena. Ne mislite, da ne zmorete. Saj ni potrebno, da je rezultat vrhunski in vedno odličen. Ocene, ki štejejo, so od zadostne do odlične. Le ne vrzite “puške v koruzo”. Ne bojte se narediti napak. Napake so zato, da se na njih učimo. Ne dovolite pa si, da ne bi preverili svojih zmožnosti in sposobnosti in poskusili vedno znova.

ODGOVORNOST DO ZNANJA

Ne pozabite, da smo vsi ljudje odgovorni za vse tisto, kar naredimo in tudi za vse tisto, česar ne naredimo. Vsakdo pa je odgovoren zgolj za lastno ravnanje. Pokažite in dokažite učiteljem, profesorjem, svojim staršem, predvsem pa sami sebi, da ste odgovorni in da ne boste iskali izgovorov za ne opravljeno delo. Znanja, ki si ga boste pridobili, vam NIHČE in NIKOLI ne bo mogel vzeti. Učite se zase in za svojo prihodnost. Nič narobe, če vas kdaj kdo “potisni” v učenje.