Predavanja za strokovne delavce
1. Kako (pre)živeti in (so)ustvarjati z otroki z vedenjskimi, s čustvenimi in socialnimi težavami
- kdaj in zakaj postanejo otroci težavni
- strategije preživetja in prilagoditev, ki jih uporabljajo težavni otroci
- tehnike za neškodljivo ravnanje z motečim vedenjem
- kaj težavni otroci najbolj potrebujejo
- modifikacija motečega vedenja
2. Preobrazba discipline v šolah: restitucija in mediacija kot vzgojna postopka
- kako uvesti v šolo red in disciplino
- pomen in vloga restitucije in mediacije v šoli
- pravice spremljajo odgovornost in obveznost
3. Učitelji/vzgojitelji in starši v sodelovanju in dialogu postanejo soustvarjalci otrokove vzgojne poti
- temeljne veščine komuniciranja in kreiranja dobrih medsebojnih odnosov
- pričakovanja staršev – pričakovanj učiteljev
- pravila in načela medsebojnega sodelovanja s starši
- primeri dobrega in uspešnega sodelovanja s starši
4. Pomen branja v otrokovem razvoju in funkcioniranju – bralne učne strategije v procesu učenja
- kako otroke učiti in jih tudi naučiti spretnosti učenja
- značilnosti strateškega učenja
- zapiski in izpiski kot organizacijska strategija pri učenju
- predstavitev nekaterih najpogostejših in najprimernejših učnih strategij
5. Prepoznavanje, razumevanje in sprejemanje različnih učnih težav pri otrocih
- prepoznavanje in ustrezno diagnosticiranje splošnih in /ali specifičnih učnih težav
- načini prilagajanja načina izvajanja učnega procesa
- možnosti modificiranja učnega gradiva in prilagajanja preverjanja in ocenjevanja
6. Otrokov celostni razvoj vpliva na njegovo celostno funkcioniranje
- kritična obdobja v otrokovem razvoju
- prepoznavanje in zadovoljevanje potreb
- otrokova zrelost v povezavi z otrokovo starostjo
- kdo/kaj vse vpliva na otrokovo vedenje, ki je vselej celostno
7. Pomen in namen domačih nalog: domače naloge med obveznostjo, izzivom in odgovornostjo
- domače naloge imajo različno funkcijo (izobraževalno, didaktično, vzgojno)
- namen in cilji domačih nalog
- vrste domačih nalog
- domače naloge pomagajo pri razvijanju številnih lastnosti in vrednot
8. Izgorelost pedagoških delavcev: kako jo prepoznati in se zaščititi pred njo?
- kdo izgoreva in zakaj
- izgorevanje in stres
- vzroki za izgorelost
- znaki izgorelosti
- preventiva izgorelosti
9. Avtoriteta – potreba in/ali nuja?
- vloga in pomen avtoritete za zdrav otrokov razvoj
- razlika med avtoritarnostjo in avtoritativnostjo
- avtoriteta se zrcali skozi odnos in ne skozi moč
10. Ali smo v vrtcih in šolah dovolj občutljivi za nasilne pojave in različne oblike odvisnosti
- vrste nasilja med in nad otroki
- kdaj in zakaj (lahko) otrok postane odvisen od nečesa, nekoga…
- kaj lahko naredi družina in kaj šola za varen otrokov razvoj
11. Razvajen in razpuščen otrok se razlikuje od hiperaktivnega otroka (otroka z ADHD)
- razločevanje in ustrezno diagnosticiranje otrokovih težav in /ali motenj
- vedenje razvajenih in hiperaktivnih otrok je zelo podobno, vzgojni pristopi pa so zelo različni
- značilnosti razvajenega otroka in značilnosti otrok z motnjo ADHD
12. Čustva so včasih težko obvladljiva: naučimo se jih prepoznati, jih sprejemati in ravnati z njimi
- nobeno čustvo ni napačno, napačna so le vedenja
- obvladovanje lastnih in otrokovih čustev
- razlogi za čustvene težave in odzivi otrok s čustvenimi težavami
- nerazumevajoči odzivi na otrokova čustva in težave
Milanka Rantah, prof. defektologije
- Motnja avtističnega spektra: avtizem, aspergerjev sindrom
- Kaj povzroči avtizem?
- Prvi prepoznavni znaki
- Značilno vedenje otrok z avtizmom in aspergerjevim sindromom
- Nasveti, pomoč in prilagoditve z učenci in predšolskimi otroki z motnjami avtističnega spektra
- Specifične učne težave
- Disleksija, disklakulija, disgrafija, disortografija, dispraksija
- Značilnosti in prepoznavni znaki
- Nasveti, pomoč in prilagoditve
- Motnja pozornosti in koncentracije
- Značilnosti in prepoznavni znaki
- Nasveti, pomoč in prilagoditve v razredu
- Napotki in vaje za spodbujanje pozornosti